Wat doen we bij klachten over trillingen?
Veelgestelde vraag
Behalve schade kan er hinder voor mensen optreden door werkzaamheden of passerende treinen. Een bouwproject aan spoor of station kan trillingshinder opleveren.
Wanneer ProRail een klacht over hinder binnenkrijgt, nemen we contact opg met de aannemer. Tijdens de bouw is de aannemer verantwoordelijk om eventuele trillingshinder zo goed mogelijk op te lossen.
De klacht kan ook gaan over trillingshinder door passerende treinen. Voor trillingen door passerende treinen is er geen wetgeving. Ook beleidsregels ontbreken. Daardoor kunnen wij niet ingrijpen in de dienstregeling, of de snelheid van treinen veranderen.
Maar neem vooral contact op met Publieksvoorlichting van ProRail. In een aantal situaties kunnen we de hinder namelijk wél aanpakken. Bijvoorbeeld als de staat van de infrastructuur leidt tot overmatige trillingen. Oplossingen zijn in deze situatie echt maatwerk. Het lukt zeker niet altijd om een oplossing te vinden.
Of zocht je een naar een antwoord op deze vraag?
- Wat doet ProRail bij een melding van schade door trillingen?
- Ik heb last van werkzaamheden. Waar kan ik terecht?
- Regelt ProRail vervangend vervoer bij werkzaamheden?
- Waarom worden de treinvrije periodes over het land verspreid?
- Hoe kunnen reizigers op de hoogte zijn van een treinvrije periode?
- Hoe worden omwonenden geïnformeerd over een treinvrije periode?
- Waarom zijn treinvrije periodes vaak tijdens de vakantie?
- Waarom is een treinvrije periode nodig?
- Hoe komt een treinvrije periode tot stand?
- Wat is een treinvrije periode?
- Waarom rijden de treinen niet op mijn traject?
- Waarom wordt er een onderdoorgang in Diemen gebouwd?