Delft : Vernieuwing station Delft

Steeds meer mensen pakken de trein tussen Den Haag en Rotterdam. Als we het spoor niet aanpassen ontstaan er – net als op de weg – flinke files. Om alle reizigers op tijd naar hun bestemming te brengen, moeten er meer treinen kunnen rijden. Daarom breiden we het station van Delft uit met een extra perron en twee sporen.

Locatie
Delft
Programma
Hoogfrequent Spoorvervoer
Startdatum
2019
Einddatum
2024

Alweer?

Het is nog maar vijf jaar geleden dat het station van Delft helemaal is vernieuwd. De stationshal kwam samen met het stadskantoor van de gemeente in een nieuw gebouw. En de sporen, tot dan toe in het straatbeeld, verdwenen onder de grond.

De spoortunnel die toen is aangelegd, is in 2018 uitgebreid met een extra tunnelbuis. In die tunnelbuis kunnen we nu twee extra sporen aanleggen. Tegelijkertijd bouwen we een nieuw perron en sluiten dat aan op de stationshal. In feite een kopie van het huidige perron.

Maatregelen tegen geluid

De extra treinen mogen uiteraard niet leiden tot meer geluid dan is toegestaan. Om die reden plaatsen we bij de inritten van de spoortunnel geluidsschermen om geluidhinder te beperken.

DSM

Het fabrieksterrein van DSM heeft een eigen aansluiting op de spoorlijn. De aansluiting wordt aangepast op de nieuwe sporenlayout.

Nieuws over dit project

Meer nieuws

Meer treinen

De vernieuwing van station Delft is een onderdeel van het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) op het traject Rijswijk-Rotterdam. Binnen dit deelprogramma van PHS zorgen wij ervoor dat er straks tussen Den Haag en Rotterdam meer treinen kunnen rijden.

Lees meer over dit programma

Bekijk hier de video's over de werkzaamheden voor PHS Rijswijk - Rotterdam

Gerelateerde projecten

Spoorwerkcheck

Woon of werk je binnen 300 meter van het spoor? Maak dan gebruik van onze spoorwerkcheck. Je ziet direct welke werkzaamheden in jouw buurt gepland staan.

Dit veld is verplicht en accepteert alleen cijfers en letters en geen spatie

Dit veld is verplicht en accepteert alleen cijfers