Keuze voor goederenvervoer per spoor bij aanleg Sluiskiltunnel

Er wordt in Terneuzen een nieuwe tunnel voor het wegverkeer aangelegd onder het kanaal van Gent naar Terneuzen. Treinen rijden vanuit Duitsland af en aan met tunnelelementen die nodig zijn voor de aanleg van deze tunnel. Het gebruiken van het spoor om de betonnen tunneldelen te vervoeren heeft veel voordelen.

Sluiskil

ProRail maakt ruimte op het spoor

Het is onze taak als ProRail om te zorgen voor een veilig en betrouwbaar spoornetwerk in Nederland, waar ook de goederenvervoerders gebruik van kunnen maken. Voor Sluiskil hebben we gezocht naar ruimte in de dienstregeling om deze treinritten mogelijk te maken. Zo hoeven de tunnelelementen niet over de weg te worden vervoerd, maar kunnen ze met de trein naar Terneuzen komen.

Meer over de Sluiskiltunnel

De Sluiskiltunnel wordt 1330 meter lang. Het diepste deel ligt ruim 33 meter beneden NAP. Kijk voor meer informatie over aanleg van de Sluiskiltunnel op www.sluiskiltunnel.nl.

Gepubliceerd op