Plaatsing laatste dakdeel Den Haag Centraal

Tijdens het Hemelvaartweekend plaatsen we het aller- allerlaatste glazen dakdeel in het nieuwe dak van Den Haag Centraal. Met de grootste mobiele kraan van Europa breken we de torenkraan die nu nog door het dak steekt af en plaatsen we het laatste glazen ‘wybertje’.

Het dak van Den Haag Centraal zit erop

Nieuw stationsgebouw

Den Haag Centraal krijgt in 2014 een compleet nieuw stationsgebouw waar al het openbaar vervoer bij elkaar komt. Het dak van de hal wordt volledig gemaakt van glas en wordt 22 meter hoog. De nieuwe openbaar-vervoer-terminal is nodig omdat er steeds meer mensen gebruik maken van het station. Er maken hier nu al iedere dag meer dan 190.000 mensen gebruik van het station. ProRail bouwt het nieuwe station in opdracht van gemeente Den Haag. NS draagt zorg voor de bouw van nieuwe winkels in de hal.

ProRail werkt aan spoor en station

Het project Den Haag Nieuw Centraal is onderdeel van de grootste stationsverbouwing sinds het bestaan van de spoorwegen. Omdat het treinverkeer is toegenomen, zijn huidige stations uit hun jasje gegroeid. Daarom maakt ProRail in samenwerking met NS nu op tal van stations meer ruimte en comfort voor reizigers, om de groei van het treinverkeer nu en in de toekomst te faciliteren. Er wordt daarnaast gebouwd aan ruimere traversen, langere perrons, liften, roltrappen, wachtruimtes, nieuw meubilair en fietsenstallingen. Op dit moment zijn er verschillende grote en kleine stations in verbouw zoals Amsterdam, Arnhem, Gouda, Delft, Utrecht, Den Haag, Rotterdam, Breda en Zwolle.

Gepubliceerd op