Vijftien dagen non-stop aan het werk in Den Bosch

Het wordt steeds drukker op het Nederlandse spoor. Daarom maken we onder andere Den Bosch klaar voor de toekomst. We leggen een ongelijkvloerse kruising aan zodat treinen niet meer op elkaar hoeven te wachten. We vernieuwen sporen zodat er meer treinen kunnen rijden. En ook op het station zijn we druk met het verlengen en beter beikbaar maken van de perrons. Om dit te kunnen realiseren hebben we eind juni 15 dagen nodig om grote werkzaamheden aan de noordzijde van het station uit te voeren.

15 daagse buitendienststelling

Van donderdag 27 juni t/m donderdag 11 juli 2013 vinden grootschalige werkzaamheden plaats aan de noordzijde van station ‘s-Hertogenbosch. In deze periode wordt onder andere gewerkt aan het vervangen van de Diezebrug, het vernieuwen van het emplacement aan de noordzijde van het station, perron 3 en de sporen ter hoogte van het station.

Hinder beperken

We zijn ons ervan bewust dat we door het non-stop uitvoeren van werkzaamheden overlast veroorzaken. Er is gekeken om deze hinder zo veel mogelijk te beperken. Zo is bijvoorbeeld een groot aantal palen van de nieuwe Diezebrug al eerder aangebracht om de duur van de werkzaamheden deze zomer te beperken. Daarnaast is er gekozen om zoveel mogelijk materiaal per spoor aan- en af te voeren om de woonwijken rond het spoor zoveel mogelijk te ontzien.

Reisadvies

De Reisplanner is vanaf 10 dagen voor vertrek bijgewerkt met alle aanpassingen (incl. bus en extra overstap). Wilt u al eerder weten wat de werkzaamheden voor uw reis betekenen? Vanaf eind mei/begin juni vindt je via  www.NS.nl/treinverkeerdenbosch reisadviezen per traject met daarbij een inschatting van de extra reistijd.
 
Het is onze ambitie om het spoor nog betrouwbaarder te maken. Daar zijn we dag in dag uit mee bezig, en daar zijn we nooit mee klaar. We blijven altijd verbeteren.

Gepubliceerd op