Fotoblog: Arnhem krijgt bijzondere vormen

De bouw van de nieuwe stationshal in Arnhem vordert gestaag. De stationshal gaat de lucht in en de bijzondere vormen zijn al goed zichtbaar. Het ontwerp en de bouwtechniek van het stationsgebouw zijn vooruitstrevend. Elk stuk glas, beton en staal is anders.

Update: 3.000 m³ beton

In de afgelopen weken zijn alle belangrijke betonnen vloeren van de stationshal gestort. Zo zijn de 'roadbridge' (de autobrug tussen de nieuwe stationsstraat en het kantorenplein) en de 'balcony' (de hellingbaan tussen de begane grond en het bovenliggende kantorenplein) al goed te zien. Ook kun je op de foto’s al goed zien hoe je over de balkonvloer zo de nieuwe stationshal in zult lopen. In de nieuwe stationshal wordt overigens zo’n 3000 m³ beton verwerkt.

Scheepsbouwer werkt aan staalconstructies

Het ontwerp en de bouwtechniek van het stationsgebouw zijn vooruitstrevend. Zo zeer dat gewone bouwmethoden op land niet toereikend zijn. Er is daarom een scheepsbouwer in de arm genomen om te helpen. Zij werken intussen hard door aan de grote stalen elementen die onderdeel vormen van de constructie van de nieuwe stationshal. Deze elementen worden op de bouwplaats bevestigd en vormen samen straks de bijzondere vorm van de nieuwe hal.

Gepubliceerd op