Nieuwsbrief april 2014 – nummer 1

 
ProRail Nieuwsbrief April 2014 - nummer 1 2014
 
 
 
 

Elke werkdag schrijven wij op prorail.nl blogs over de belangrijkste ontwikkelingen, trends en innovaties in de spoorsector. In deze tweewekelijkse nieuwsbrief treft u een selectie uit de blogs van de afgelopen twee weken. Veel leesplezier!

 
 
 
 

Terugblik op het weekend: nieuwe sporen voor Den Bosch

 
 

Terugblik op het weekend: nieuwe sporen voor Den Bosch Ook afgelopen weekend werd er hard gewerkt aan een betrouwbaar en veilig spoor. Een veilig en betrouwbaar spoor is erg belangrijk voor Nederland. Het is dan ook onze ambitie om het spoor nóg betrouwbaarder te maken, daar zijn we dag in dag uit mee bezig. Dit weekend werkten we onder andere aan het spoor bij Schiphol en Den Bosch.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 

Marion Gout-van Sinderen vertrekt bij ProRail

 
 

Marion Gout-van Sinderen vertrekt bij ProRail De Raad van Commissarissen maakt vandaag het volgende bekend: met de afronding van de Lange Termijn Spooragenda komt ProRail in een volgende fase van haar ontwikkeling. De onderneming zal transformeren van een zelfstandige overheidsdeelneming naar een uitvoeringsorganisatie onder strakkere regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 

Ruim 9% minder technische storingen

 
 

Ruim 9% minder technische storingen Het aantal technische storingen op het Nederlandse spoor is in 2013 ten opzichte van 2011 met ruim 9% gedaald. Dit zijn de storingen waar ProRail invloed op heeft, ook wel vermijdbare storingen genoemd. Dit zijn bijvoorbeeld sein- en wisselstoringen of storingen in de ICT. De storingen waar ProRail geen vat op heeft zijn gestegen. Het weer, suïcide, spoorlopen en koperdiefstal hebben daar voor gezorgd.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 

Omvangrijke spoorvernieuwing rond Utrecht Centraal

 
 

Omvangrijke spoorvernieuwing rond Utrecht Centraal Het belangrijkste spoorwegknooppunt van ons land - Utrecht - wordt geschikt gemaakt voor de toekomst. Er kunnen hierdoor straks nog meer treinen met meer reizigers en goederen soepel station Utrecht Centraal passeren. Om dat mogelijk te maken wordt de komende jaren regelmatig ’s nachts en in het weekend en deze zomer een aantal dagen aaneen aan het spoor gewerkt. Tijd om bij te praten!

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 

Nieuwe agenda voor het spoor

 
 

Nieuwe agenda voor het spoor Vandaag heeft het ministerie van Infrastructuur en Milieu de lange termijn spooragenda gepresenteerd. In deze agenda staan de visie, ambities en doelen voor het spoor. Het zijn gedeelde plannen waarin keuzes worden gemaakt en prioriteiten worden gesteld. Het operationeel verbeterprogramma van NS en ProRail maakt hier onderdeel van uit. Samen met al onze spoorpartners staan we aan de vooravond van een belangrijke volgende fase in de verdere verbetering van het Nederlandse spoor.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 

Dag zandvlakte, hallo station Breda!

 
 

Dag zandvlakte, hallo station Breda! In twee jaar tijd is Breda al een heel stap verder in de vernieuwing van het station. Waar eerst een grote zandvlakte was, staat nu al een flink gebouw. NS, ProRail en de gemeente werken hier samen aan een uniek nieuw station waar werken, wonen, winkelen en reizen worden geïntegreerd. Op deze twee foto’s zie je van boven wat er veranderd is tussen november 2012 en maart 2014.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 
YouTube Twitter FaceBook Wilt u de nieuwsbrief niet langer meer ontvangen? Schrijf u dan hier uit. ProRail