Nieuwsbrief december 2014 - nummer 3

 
ProRail Nieuwsbrief December - nummer 3 2014
 
 
 
 

Elke werkdag schrijven wij op prorail.nl blogs over de belangrijkste ontwikkelingen, trends en innovaties in de spoorsector. In deze tweewekelijkse nieuwsbrief treft u een selectie uit de blogs van de afgelopen twee weken. Veel leesplezier!

 
 
 
 

/ Fijne feestdagen!

 
 

/  Fijne feestdagen! ProRail wenst iedereen fijne feestdagen en een goed, gelukkig en gezond 2015 toe!

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 

/ Reiziger in 2014 minder hinder door uitloop

 
 

/  Reiziger in 2014 minder hinder door uitloop Het loopt tegen het einde van het jaar en dus is het traditioneel de tijd om terug te blikken. Ook dit jaar hebben we weer een grote hoeveelheid spoorvernieuwingswerk verricht, vooral in weekenden en vakanties, waardoor er geen of minder treinen konden rijden. Door de buitendienststelling van het spoor goed te plannen samen met vervoerders, proberen we een zo goed mogelijk alternatief te bieden via bussen en alternatieve routes. Maar als je dan alles gepland hebt, is er niets zo vervelend voor reizigers als werkzaamheden die ineens uitlopen. Dan krijg je onverwachte extra hinder. Cijfers over 2014 laten tot nu toe zien dat de mate van onverwachte hinder door uitgelopen werkzaamheden, minder is dan in 2013. De dalende trend zet daarmee voort.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 

/ De ProRail Pipistrellus pipistrellus

 
 

/  De ProRail Pipistrellus pipistrellus Dat we in het mooiste gebouw van Utrecht werken, wisten we al. Maar wist je dat dit gebouw niet alleen door ProRailers wordt gebruikt? Er leven duizenden Pipistrellus pipistrellussen in ons hoofdkantoor. Wat zijn dat?? Dwergvleermuizen! We moesten er dit jaar een verbouwing voor uitstellen, want het is een beschermde diersoort

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 

/ Rapporten Hilversum gepresenteerd

 
 

/  Rapporten Hilversum gepresenteerd De Onderzoeksraad voor Veiligheid heeft vandaag haar onderzoek naar de treinontsporing in Hilversum gepresenteerd. Tegelijkertijd stuurde staatssecretaris Mansveld van het ministerie van Infrastructuur en Milieu het ProRail-onderzoeksrapport en de aanbevelingen van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) over de ontsporing naar de Tweede Kamer. De ontsporing van de reizigerstrein vond plaats op 15 januari 2014. Een incident als in Hilversum is zeldzaam, maar kan grote gevolgen hebben. Twee reizigers raakten in dit geval lichtgewond. Er was gedurende enkele dagen geen treinverkeer mogelijk tussen Hilversum en Naarden-Bussum om de schade aan de infrastructuur te kunnen herstellen.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 

/ Terugblik 2014: staaltje Hollandse bouwkunde Arnhem

 
 

/  Terugblik 2014: staaltje Hollandse bouwkunde Arnhem Het schaaldak gemaakt met scheepsbouwtechniek zit erop, de dubbel gekromde pijlers zijn geplaatst en het beton is gestort. Het klinkt als muziek in de oren van veel reizigers in Arnhem. En 2014 is nog maar de prelude voor 2015. Want komend jaar wordt station Arnhem geopend en voor het eerst de compositie in majeur beschikbaar. Terugblikken op de bouw van station Arnhem in 2014 is dan ook terugkijken op een knap staaltje Hollandse bouwkunde, op een architectonische visie in wording.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 

/ ProRail heeft ‘license to operate’ voor de komende 10 jaar

 
 

/  ProRail heeft ‘license to operate’ voor de komende 10 jaar Een mooi moment vandaag. Staatssecretaris Wilma Mansveld van het ministerie Infrastructuur en Milieu en waarnemend president-directeur Patrick Buck van ProRail hebben de beheerconcessie 2015 – 2025 ondertekend. Hiermee is afgesproken dat ProRail de komende 10 jaar het beheer en onderhoud van het Nederlandse spoor uitvoert. De beheerconcessie is ook wel de ‘license to operate’ voor ProRail. We zijn erg blij dat de staatssecretaris ons het vertrouwen geeft om deze klus de komende tien jaar te klaren. Een beter spoor voor reizigers en verladers van goederen vervoerders staat voorop.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 
YouTube Twitter FaceBook Wilt u de nieuwsbrief niet langer meer ontvangen? Schrijf u dan hier uit. ProRail