Nieuwsbrief januari 2014 – nummer 1

 
ProRail Nieuwsbrief Januari (1) 2014
 
 
 
 

Elke werkdag schrijven wij op prorail.nl blogs over de belangrijkste ontwikkelingen, trends en innovaties in de spoorsector. In deze tweewekelijkse nieuwsbrief treft u een selectie uit de blogs van de afgelopen twee weken. Veel leesplezier!

 
 
 
 

2014 in beeld

 
 

2014 in beeld 2014 gaat weer een mooi jaar worden op het spoor. Ten eerste omdat we dit jaar vieren dat het spoor 175 bestaat. Daarnaast staan er weer een hoop mooie dingen te gebeuren: stations Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal worden geopend en we gaan door met grote stations- en spoorvernieuwingen. Kortom: samen met vervoerders zetten wij ons ook in 2014 weer in om reizigers en goederen veilig en op tijd op hun bestemming te laten komen.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 

Voor in de agenda: 13 maart opening Rotterdam Centraal!

 
 

Voor in de agenda: 13 maart opening Rotterdam Centraal! 13 maart is de dag die je niet vergeten mag! De vernieuwing van station Rotterdam Centraal is zo goed als af. Na jaren van intensief bouwen opent het één na grootste station van Nederland op 13 maart zijn deuren. Met het ministerie van Infrastructuur en Milieu, de gemeente Rotterdam en NS - met wie we dit station samen hebben gerealiseerd - willen we dit op deze mooie dag vieren met reizigers en publiek.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 

Eindhoven Beukenlaan in de lift

 
 

Eindhoven Beukenlaan in de lift Nieuwe bewegwijzering, een nieuwe inrichting van het voorplein, nieuwe verlichting, nieuwe afbeeldingen op de wanden van het viaduct en een nieuwe naam. Station Eindhoven Beukenlaan, of station Strijp S zoals het gaat heten, krijgt de komende maanden een flinke opknapbeurt. Een gezamenlijke actie van de gemeente Eindhoven, NS en ProRail.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 

Meer spanning op het spoor?

 
 

Meer spanning op het spoor? ProRail onderzoekt de mogelijkheden voor het verhogen van de spanning op de bovenleiding naar 3000 Volt. Als een van de weinige landen in Europa heeft Nederland een lage bovenleidingspanning van 1500 Volt. Hier is op zich niets mis mee, maar met de groei van het aantal treinen moeten nu steeds meer onderstations (die de bovenleidingen voeden) worden bijgebouwd om genoeg spanning op de draad te houden.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 

Fotoblog: eerste mijlpaal voor Utrecht Centraal in 2014

 
 

Fotoblog: eerste mijlpaal voor Utrecht Centraal in 2014 De feestdagen zijn weer achter de rug en iedereen is weer aan het werk geslagen. Ook wij gaan in 2014 weer hard aan de slag om het spoor in Nederland nog betrouwbaarder te maken. Zo is de vernieuwing van Utrecht Centraal na een korte winterstop weer gestart. Afgelopen weekend is boven de sporen 18 en 19 het eerste deel van de betonnen vloer voor de uitbreiding van de stationshal gelegd. Op deze vloer komt straks de nieuwe looproute tussen de Jaarbeurs en het centrum, langs de buitenkant van het station.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 

Gezien op Twitter: nieuw bord bij overwegen?

 
 

Gezien op Twitter: nieuw bord bij overwegen? "Hmm... #Prorail heeft 't niet zo op fietsers??" Dat zou je denken als je dit bord bij een overweg zou zien, maar de foto is toch echt een gevalletje Photoshop. Veiligheid staat bij ons altijd op nummer 1. Dus iedereen, maar dan ook echt iedereen, moet voor een overweg stoppen als de rode lampen knipperen, de bellen rinkelen en de bomen omlaag gaan. Hier vind je ook de originele foto, dus zoek de verschillen.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 
YouTube Twitter FaceBook Wilt u de nieuwsbrief niet langer meer ontvangen? Schrijf u dan hier uit. ProRail