Nieuwsbrief maart 2015- week 13

 
ProRail Nieuwsbrief Maart - week 13 2015
 
 
 
 

Elke werkdag schrijven wij op prorail.nl blogs over de belangrijkste ontwikkelingen, trends en innovaties in de spoorsector. In deze wekelijkse nieuwsbrief treft u een selectie uit de blogs van de afgelopen week. Veel leesplezier!

 
 
 
 

/ Ravage Teuge enorm

 
 

/  Ravage Teuge enorm De ravage op het spoor bij Teuge blijkt zeer omvangrijk. Maar liefst zes betonnen bovenleidingportalen (de palen waaraan de bovenleiding zit) inclusief de fundering ervan, moeten vernieuwd worden. Ook is het spoor over ruim 250 meter zodanig beschadigd, dat het compleet wordt vervangen. Er zijn 420 nieuwe dwarsliggers en zeker 500 meter aan spoorstaven voor nodig. Bovendien vernieuwen we op vier locaties de baanapparatuur voor energievoorziening omdat ook deze beschadigd is geraakt. Honderden spoorwerkers werken aan het herstel.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 

/ Ingenieuzer spoor door ingenieurs

 
 

/  Ingenieuzer spoor door ingenieurs Wereldwijd zijn we als Nederland vermaard om onze architecten en ingenieurs. We werken als land op alle continenten mee aan kleine en grote projecten. We zouden haast vergeten dat ze op hun bakermat minstens zo ingenieuze oplossingen uitdenken. Bij ProRail vinden we hun invloed in ieder geval onmisbaar. Zonder ingenieurs zou de grootschalige spoor- en stationsvernieuwing waar we nu middenin zitten, niet mogelijk zijn. Dan was er bijvoorbeeld geen nieuw station Rotterdam Centraal en kwam er geen nieuw station Utrecht Centraal of Arnhem. Op deze Dag van de Ingenieur staan we daarom graag even stil bij hun werk. Zoals op en rond station Arnhem.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 

/ Video: Eerste draagkolommen startstation RandstadRail Den Haag geplaatst

 
 

/  Video: Eerste draagkolommen startstation RandstadRail Den Haag geplaatst Vorige week zijn de eerste zes stalen draagkolommen voor het Haagse start- en eindstation van de RandstadRail-verbinding tussen Den Haag en Rotterdam op zijn plaats gezet. Daarmee is de bouw definitief uit de grond gekomen. De kolommen voor het Erasmuslijn-station staan direct buiten station Den Haag Centraal. De laatste vier kolommen volgen later.

 
     
  meer informatie

 

 
 
 
 
YouTube Twitter FaceBook Wilt u de nieuwsbrief niet langer meer ontvangen? Schrijf u dan hier uit. ProRail