ProRail verwelkomt nieuwe erkende spooraannemer

Nederland heeft één van de drukst bereden spoornetwerken van Europa; elke dag rijden er duizenden treinen over 7.000 kilometer spoor. In tien jaar tijd zijn er 25% meer treinen gaan rijden. Om het spoor veilig en in goede conditie te houden is onderhoud en nieuwbouw op het spoor van groot belang. ProRail besteedt dit werk uit aan erkende aannemers. Vandaag mogen we een nieuwe aannemer aan dit lijstje toevoegen: SPL Powerlines Benelux b.v.
Bovenleiding
Bovenleiding

SPL Powerlines Benelux b.v.

Aannemer SPL Powerlines Benelux b.v. maakt deel uit van de Duitse Powerlines Group en specialiseert zich op bovenleiding- en draagconstructies. Hierbij kun je denken aan het aanbrengen, vervangen en monteren van bovenleidingsystemen en de plaatsing van alles wat daarbij hoort. SPL Powerlines Benelux b.v. is hiermee de zesde erkende aannemer die voor ProRail aan bovenleidingen en draagconstructies mag werken.

Betere kwaliteit door erkenning van aannemers

Om het spoor nog veiliger en betrouwbaarder te maken is inzet van kwalitatief hoogstaande bedrijven van groot belang. ProRail werkt daarom met een erkenningsregeling bij het selecteren van aannemers. Deze erkenningsregeling houdt in dat aannemers aan bepaalde eisen op het gebied van personeel, bedrijfsprocessen en materieel moeten voldoen om een kwalificatie te krijgen. Met deze kwalificatie kunnen ze vervolgens deelnemen aan aanbestedingen. Door op deze manier aannemers te erkennen, stelt ProRail vast of zij technisch en organisatorisch voldoende zijn uitgerust om werkzaamheden aan ons Nederlandse spoornetwerk te kunnen verrichten.

Samenwerking voor optimale prestaties

Alleen door goed samen te werken met onze partners kan het spoor optimaal presteren, daar zijn we ons bij ProRail sterk van bewust. Daarom zetten we als onafhankelijke beheerder van het spoor de luiken open en proberen we onze partners waar mogelijk te betrekken bij ons werk. In het belang van reizigers en goederenvervoerders denken we samen na hoe we het spoor kunnen verbeteren. Zo houden we effectief één van de drukst bereden sporen van Europa aan de gang.

Gepubliceerd op