Station Den Haag Centraal

Den Haag Centraal krijgt een compleet nieuw stationsgebouw, waar alle vormen van openbaar vervoer samenkomen. De verbouwing is nodig omdat het aantal reizigers de komende jaren zal verdubbelen. Het nieuwe station wordt volledig aangepast aan de wensen van deze tijd: licht, ruim en overzichtelijk.

Den Haag Centraal wordt verbouwd tot een levendig station waar reizen, wonen, werken en winkelen hand in hand gaan. De nieuwe gevels en de perrons zijn al klaar. En het station heeft een 22 meter hoog glazen dak gekregen, van 120 bij 96 meter, gedragen door slechts 8 kolommen. Dat maakt het station overdag licht en open. Ook ’s nachts is het station een baken van licht.

Stationshal begin 2016 helemaal af

De werkzaamheden zijn al ver gevorderd: onze laatste grote klus is de aanleg van een natuurstenen vloer in de hal, in combinatie met het aanbrengen van de definitieve camera's, bewegwijzering en de voorbereidingen voor OV-chippoortjes. NS bouwt nog enkele kiosken in de stationshal. Naar verwachting is de nieuwe hal begin 2016 helemaal; een ruim, licht en comfortabel station voor reizigers, passanten en omwonenden. ProRail verbouwt station Den Haag Centraal als gedelegeerd opdrachtgever namens de gemeente Den Haag.

Haags Startstation Erasmuslijn (HSE)

In het najaar van 2014 start ProRail met de aanleg van het Haags Startstation Erasmuslijn (HSE). ProRail bouwt het Startstation in opdracht van de gemeente Den Haag.

Nieuws

Nieuwe eiken voor landgoed Maarsbergen

Nakomelingen van de oude eiken in Maarsbergen
Nakomelingen van de oude eiken in Maarsbergen
December cadeautjesmaand! ProRail heeft tientallen jonge eikenbomen afgeleverd bij landgoed Maarsbergen. Het zijn nakomelingen van acht oude eiken die langs de provinciale weg bij Maarsbergen staan. En... Maarsbergen krijgt een nieuwe spooronderdoorgang, zodat een overweg kan verdwijnen. Wil je weten hoe het één met het ander te maken heeft? Lees dan verder.
Gepubliceerd op

Bovenleidingswerk in Zwolle

Bovenleiding onder de busbrug bij Zwolle wordt dit weekend definitief gemaakt (c) ProRail/Stefan Verkerk
Bovenleiding onder de busbrug bij Zwolle wordt dit weekend definitief gemaakt (c) ProRail/Stefan Verkerk
ProRail werkt aan de sporen en de spooromgeving bij Zwolle, de verdere verbetering van het tweede spoorknooppunt van Nederland. Actueel: de gigantische parkeerplaats voor treinen bij Windesheim wordt vernieuwd, uitgebreid en duurzaam aangelegd. Een andere klus die ProRail inpast in het totaal van de verbeteringen is de bouw van de iconische busbrug in opdracht van gemeente Zwolle. Dit weekend werken we aan de bovenleiding bij het rangeerterrein en bij de busbrug.
Gepubliceerd op

Contact