Station Den Haag Centraal

Den Haag Centraal krijgt een compleet nieuw stationsgebouw, waar alle vormen van openbaar vervoer samenkomen. De verbouwing is nodig omdat het aantal reizigers de komende jaren zal verdubbelen. Het nieuwe station wordt volledig aangepast aan de wensen van deze tijd: licht, ruim en overzichtelijk.

Den Haag Centraal wordt verbouwd tot een levendig station waar reizen, wonen, werken en winkelen hand in hand gaan. De nieuwe gevels en de perrons zijn al klaar. En het station heeft een 22 meter hoog glazen dak gekregen, van 120 bij 96 meter, gedragen door slechts 8 kolommen. Dat maakt het station overdag licht en open. Ook ’s nachts is het station een baken van licht.

Stationshal begin 2016 helemaal af

De werkzaamheden zijn al ver gevorderd: onze laatste grote klus is de aanleg van een natuurstenen vloer in de hal, in combinatie met het aanbrengen van de definitieve camera's, bewegwijzering en de voorbereidingen voor OV-chippoortjes. NS bouwt nog enkele kiosken in de stationshal. Naar verwachting is de nieuwe hal begin 2016 helemaal; een ruim, licht en comfortabel station voor reizigers, passanten en omwonenden. ProRail verbouwt station Den Haag Centraal als gedelegeerd opdrachtgever namens de gemeente Den Haag.

Haags Startstation Erasmuslijn (HSE)

In het najaar van 2014 start ProRail met de aanleg van het Haags Startstation Erasmuslijn (HSE). ProRail bouwt het Startstation in opdracht van de gemeente Den Haag.

Nieuws

Bodemonderzoek bij emplacement Dijksgracht in Amsterdam

Bodemonderzoek emplacement Dijksgracht, Amsterdam, juni 2018
Dit is de plek op emplacement Dijksgracht waar de vrije kruising voor treinen gaat komen.
ProRail laat deze week bodemonderzoek uitvoeren op emplacement Dijksgracht in Amsterdam. Dat is nodig omdat we op die plek een 'vrije kruising' willen aanleggen waar treinen uit verschillende richtingen elkaar ongehinderd boven- en onderlangs kruisen. Ze hoeven dan niet meer op elkaar te wachten en dat verkleint weer de kans op verstoringen.
Gepubliceerd op

Zomervakantie? Werk aan het spoor gaat gewoon door

Zomerwerkzaamheden 2018
de belangrijkste werzaamheden aan het spoor deze zomer
Voor veel mensen is het bijna vakantie, maar wij werken de komende juist maanden hard door aan de vernieuwing van het spoor. Juist in de vakantietijd pakken we groot werk aan, omdat het dan minder druk is in de trein. Daardoor hebben minder reizigers last van buitendienststellingen. Ons werk kan impact hebben op je treinreis, dus check voor vertrek altijd je reisplanner!
Gepubliceerd op

Contact