Nieuwsberichten

Station Zwolle Stadshagen opent 15 december

De trein van Keolis op de Kamperlijn stopt vanaf 15 december ook op station Zwolle Stadshagen.
Provincie Overijssel besluit station Zwolle Stadshagen per 15 december te openen. ‘We zijn als ProRail ontzettend blij dat het nu echt zover is. Samen met vervoerder Keolis en de provincie werken we hier hard voor. Heel fijn als het dan ook lukt! Vanaf de nieuwe dienstregeling kunnen reizigers met de trein van en naar Stadshagen komen,' zegt regiodirecteur Dorothé Wennekendonk.
Gepubliceerd op

Station Zwolle Stadshagen vanaf zondag 15 december 2019 open

De trein van Keolis op de Kamperlijn stopt vanaf 15 december ook op station Zwolle Stadshagen.
Reizigers kunnen vanaf de nieuwe landelijke treindienstregeling, die vanaf zondag 15 december 2019 in gaat, ook in- en uitstappen op station Zwolle Stadshagen. Uit de proefritten die in juni zijn uitgevoerd op de Kamperlijn blijkt dat met maatregelen in de bediening van de trein een veilige en betrouwbare dienstregeling met een snelheid van 100 km per uur mogelijk is. Alle overstappen in Zwolle, behalve zoals eerder aangegeven de overstap in de richting van Lelystad en Den Haag, blijven behouden. De provincie Overijssel heeft daarom, na overleg met Keolis Nederland, ProRail en de gemeenten Zwolle en Kampen, besloten om station Zwolle Stadshagen vanaf 15 december definitief in de dienstregeling op te nemen.
Gepubliceerd op

Weekendwerk aan sporen Zwolle

Het eerste deel van het vernieuwde en uitgebreide opstelterrein RGS bij Zwolle
ProRail werkt op zaterdag 28 en zondag 29 september aan de sporen in Zwolle. We sluiten hier nieuwe wissels aan en werken aan de bovenleiding en de treinbeveiliging. Dit zijn belangrijke voorbereidingen voor de bereikbaar maken en aansluiten van het vernieuwde en uitgebreide opstelterrein bij Zwolle.
Gepubliceerd op

Onderzoeken Kamperlijn

Keolis op station Zwolle Stadshagen
De Kamperlijn startte in december 2017 zonder station Stadshagen al mee te nemen in de bediening. Oorzaak: de snelheidsverhoging naar 140 km/u bleek in de treindienst niet uitvoerbaar. Onmiddellijk startte ProRail allerlei onderzoeken om met het oog op de reiziger zo snel mogelijk onderbouwde oplossingen te vinden.
Gepubliceerd op