Groot gemis: vertrekbord Utrecht Centraal

Twitter staat er vol mee. Het grote witte vertrekbord op Utrecht Centraal - de ontmoetingsplek voor velen - is weg: "Noo, het grote reis informatie bord op Utrecht Centraal is (tijdelijk) weggehaald.. miemie" En: "Ik ga mijn vaste meeting spot bij het grote blauwe bord op Utrecht Centraal missen :(" Maar waarom is 'ie weg?

Een nieuw deel stationshal wordt vernieuwd

Samen met de gemeente en NS vernieuwen we Utrecht Centraal. In september openen we voor de tweede keer een nieuw gedeelte van de stationshal. Tegelijkertijd starten we dan met fase drie, waarbij we weer een ander stuk oude hal onder handen nemen. Doordat onze werkzaamheden zich verplaatsen, veranderen de loopstromen op het station en moet het vertrekbord plaats maken.

Knooppunt Utrecht

Utrecht Centraal is ooit gebouwd voor circa 35 miljoen reizigers per jaar, maar op dit moment maken jaarlijks zo’n 88 miljoen mensen gebruik van het station. Dit aantal neemt in de toekomst alleen maar toe, naar verwachting tot zo’n 100 miljoen reizigers in 2020. Daarom bouwt ProRail hier samen met de gemeente en NS een nieuwe OV-terminal. Deze vernieuwing gebeurt terwijl de treinen blijven rijden en de winkels open blijven. Dit betekent dat reizigers soms hinder ondervinden: de trein vertrekt misschien vanaf een ander spoor, winkels verhuizen naar andere locaties of de looproute wijzigt.

Alternatief

Voor hen die het bord écht niet kunnen missen is er een app gemaakt van het oude blauwe bord. Reisinformatie is hier nog altijd met ritselende en blikkerige geluiden te raadplegen.
 

Gepubliceerd op