Direct naar de inhoud.
De afgelopen vier weken was coördinerend bouwmanager Ronald Hazeu bijna dagelijks aan het werk. Samen met collega-bouwmanagers, aannemers en andere betrokkenen zorgde hij dat alle werkzaamheden op Amsterdam Centraal op tijd klaar waren voor Koningsdag. “N...
Ik ben Luc Grooten, 40 jaar, ik woon in Utrecht met mijn vrouw en 3 zoons en ik werk al 13 jaar bij ProRail. Eerst werkte ik als technisch projectleider, inmiddels werk ik al 7 jaar als projectmanager.
Het is 13:10 uur. Op spoor 10a staat de Sprinter naar Hoofddorp klaar voor vertrek. Maar het perron ziet er anders uit. Aan het oostelijke deel wordt druk gewerkt. Er staan hekken en de gebruikelijke looproutes zijn tijdelijk afgesloten. Toch vinden reizi...
Een goede, robuuste en betrouwbare dienstregeling. Daar zetten Ed Siemonsma en zijn collega’s bij NS Reizigers en NS Internationaal zich dagelijks voor in. Zowel voor morgen als op de lange termijn. Als Adviseur Infrastructuur Groot Amsterdam zijn het dru...
Ik ben Stefan Deen, 43 jaar, en sinds 2011 technisch projectleider bij ProRail. Daarvoor werkte ik bij verschillende ingenieursbureaus – en was ik in die tijd ook al actief bij ProRail als ingehuurde kracht in dezelfde rol. Ik ben opgegroeid in Oosthuizen...
Nu komt het erop aan: van 29 maart tot en met 23 april voeren we ingrijpende werkzaamheden uit op Amsterdam Centraal. Deze buitendienststelling is een estafette, vertelt projectmanager Ankie Hectors. En elk stokje dat niet op tijd wordt overgedragen, heef...
Al vijftien jaar is Harold de Pater bij ProRail werkzaam als Rail Systems Engineer en technisch projectleider. Voor PHS Amsterdam Centraal focust hij zich vooral op de technische kant. We maken in vier vragen kennis met hem.
Op de Dijksgracht bouwen we een vrije kruising. Via een dive-under kunnen treinen straks soepel onder en over elkaar heenrijden, zonder te wachten. Het eerste deel van de betonnen constructie is klaar. Om het laatste gedeelte te kunnen realiseren, moeten ...