: Website van het Jaar
De website van ProRail is uitgeroepen tot beste website van het jaar in de categorie Verkeer. Het kreeg het hoogste gemiddelde cijfer van het publiek tijdens de Website van het Jaar-verkiezingen, georganiseerd door online uitgever Emerce en marktonderzoeksbureau Multiscope.
Belangrijke taak
Het vernieuwde ProRail.nl werd begin dit jaar gelanceerd en is met grote zorg ontwikkeld om te voldoen aan de informatiebehoefte van de belangrijkste doelgroepen. De verwachting is dat het aantal treinreizigers de komende jaren groeit en het spoorgoederenvervoer toeneemt. Daarom wil ProRail omwonenden, reizigers, vervoerders en leveranciers nog beter informeren over het werk wat wij doen.
Miljoenen mensen gaan iets merken van het klaarmaken van spoor en stations voor meer treinen. Met de huidige website kan ProRail makkelijker en aantrekkelijker communiceren, beter informeren en duidelijker laten zien wat klein ‘alledaags’ spoorwerk te maken heeft met de grotere plannen voor het spoor in de toekomst en de mobiliteit van Nederland.
Deze website is ontwikkeld in samenwerking met digital agency Dept, contentmarketingbureau The Post en onlinemarketing-bureau Hayona.