Aanpassen van lengte perrons op station Sloterdijk
Nieuws
Nederland verandert. De economie zit in de lift, en het aantal inwoners van de Randstad neemt toe. Nederland blijkt een aantrekkelijke vestigingsplaats te zijn voor grote bedrijven: vanwege bedrijvigheid in de havens, de luchthaven Schiphol en omvangrijke stedelijke gebieden. Om ervoor te zorgen dat Nederland op duurzame wijze mobiel blijft, wordt het spoorwegnet geschikt gemaakt voor de huidige én toekomstige vraag naar treinvervoer. Ook op station Sloterdijk.
Perrons
ProRail en de goederen- en reizigersvervoerders werken - in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat - samen aan het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS). Kort samengevat betekent dit: meer personentreinen op drukke trajecten en voldoende ruimte voor het goederenvervoer. Maar ook voldoende capaciteit op de perrons om de toekomstige groei van reizigers op te kunnen vangen. Dat gaat in 2022 gebeuren. Dan worden drie laag gelegen perrons op station Sloterdijk met 60 meter verlengd, in de richting van Amsterdam CS. Daarnaast worden 2 van de 3 perrons ook weer ingekort (aan de Alkmaar zijde), om plaats te maken voor extra wissels.
Kortom: het is vooral een verplaatsing van de 2 noordelijke perrons, zodat er anders gehalteerd kan worden om de transfer van Sloterdijk te optimaliseren.
Meer info?
Meer nieuws
-
Dag en nacht werk in Wierden
3 oktober 2024
-
Grote stappen bij nieuwe reizigerstunnel station Amsterdam Zuid
30 september 2024
-
Werk aan het spoor tussen Meppel en Leeuwarden
26 september 2024