Andere kraagbouten op de Zaanlijn
Nieuws
4 februari 2019
16 augustus 2020, 15:02
uur
Bijgewerkt
In de zomer van 2018 werd hard gewerkt aan spoorvernieuwing van de Zaanlijn, een druk bereden spoor in Noord-Holland. Later bleek dat niet overal de goede kraagbouten zijn gebruikt, dus die worden de komende tijd vervangen. De veiligheid is niet in het geding.
Geen reizigershinder
Tijdens de werkzaamheden zijn kraagbouten gebruikt die niet voldeden aan de contractvoorschiften van ProRail. De kraagbouten moeten namelijk verzinkt zijn tegen roestvorming en dat was niet het geval. De aannemer gaat de bouten vervangen in reeds geplande buitendienststellingen. De reiziger merkt daar niets van.
Meer nieuws
-
Contract onderstation Beverwijk gegund aan Dura Vermeer
25 juli 2025
-
Nieuwe perronkap keert terug op station Heiloo
21 juli 2025
-
Werkzaamheden Nijmegen in zomerstand
14 juli 2025