Het nieuwe spoordek op Delft Campus is in gebruik
Nieuws
In het weekend van 20 en 21 juni werkte ProRail samen met aannemer Strukton verder aan de vernieuwing van station Delft Campus. Vanochtend reed de trein, op tijd, over een kersvers spoordek.
Inschuiven
Het station Delft Campus krijgt onder andere een nieuwe onderdoorgang voor fietsers en voetgangers. De afgelopen maanden heeft Strukton gebouwd aan een spoordek dat het dak vormt van de nieuwe onderdoorgang. In het weekend werd de betonnen constructie van 300 ton met hydraulische cylinders onder het spoor geduwd.
Webcam
De werkzaamheden waren live te volgen via de webcam. Ruim 3300 mensen deden dat. Voor wie het gemist heeft, is hier een timelapse te zien.
Uitbreiding sporen
Het aantal sporen op Delft Campus wordt uitgebreid van twee naar vier. De aanleg van de nieuwe spoorbaan is in volle gang. In het weekend hebben we de tijdelijke bouwconstructie van damwanden weggehaald, zodat daarna de grond voor de nieuwe spoorbaan kan inklinken.
Energieneutraal station
Over een paar jaar ken je het station niet meer terug. Twee extra sporen, nieuwe perrons, een fiets- en voetgangerstunnel, liften én een opvallende, duurzame perronkap. Hoe dat zit lees je hier in ons eerdere bericht.
Onderdeel van een groot project
We werkten dit weekend ook in Rijswijk en in Delft aan het spoor. Dat is allemaal onderdeel van het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer Rijswijk – Rotterdam. In dit project maken we het spoor geschikt voor meer treinen: acht intercity’s en zes sprinters per richting. Dan hoef je straks niet meer op de klok te kijken want de volgende trein komt binnen een paar minuten voorrijden.
Meer nieuws
-
Werk tussen Almelo en Hengelo: geen trein, maar bus
12 september 2024
-
Werkzaamheden tussen Dordrecht en Roosendaal
5 september 2024
-
Vijf dagen werk tussen Zwolle en Deventer
5 september 2024