Minder treinen door spoorvernauwing in WiIllemsspoortunnel

ProRail heeft woensdag 11 maart op basis van nieuwe meetgegevens een snelheidsbeperking ingesteld op twee sporen in de Willemsspoortunnel in Rotterdam. Uit inspectie met een speciale meettrein die de spoorwijdte meet, is gebleken dat het spoor in de tunnel snel moet worden gerepareerd om te blijven voldoen aan onze strenge veiligheidseisen. Als gevolg van de snelheidsbeperking rijden er minder treinen op de HSL en minder sprinters tussen Rotterdam en Dordrecht. Check de Reisplanner voor vertrek.
Spoedrepartie Willemsspoortunnel februari 2020.

Plan

Op dit moment maken wij met onze aannemer en met vervoerders een plan om de sporen zo snel mogelijk te herstellen, met zo min mogelijk hinder. Zodra dat plan klaar is, maken wij dat bekend.

Ander spoor

Vorige maand ondervonden treinreizigers ook hinder door een soortgelijk probleem op een ander spoor in de Willemsspoortunnel. Als gevolg daarvan moest onze aannemer VolkerRail met spoed een van de vier sporen in de tunnel vervangen.

Groot onderhoud

Dit najaar komen we terug om groot onderhoud te plegen. We gaan dan onder meer dwarsliggers (balken) en ballast (spoorgrind) vervangen. Dat kan niet eerder, omdat dit veel tijd kost en omdat hiervoor veel onderhoudsvoertuigen, spoorspullen en spoorwerkers nodig zijn. Ook moeten we goed afstemmen met de vervoerders om de hinder voor reizigers dan zo klein mogelijk te houden.

Gepubliceerd op