Paaswerk geslaagd

Met mooie foto's

Tijdens Pasen heeft ProRail met zo'n 1.350 mensen hard gewerkt aan de sporen rondom Utrecht Centraal. Op maar liefst zeven locaties is 81 uur lang aan één stuk doorgewerkt, in weer en wind. Rond Almere werkten we aan nieuwe geluidsschermen rond het spoor. Al het werk gaf enig ongemak voor de reiziger, maar op dinsdagochtend 29 maart reden alle treinen weer zoals het hoort. Reizigers, bedankt voor je begrip.

Waarom werken we aan spoorvernieuwing?

Nederland heeft één van de drukst bereden spoornetwerken van Europa. En het aantal treinreizigers groeit. Om in de toekomst meer treinen te kunnen laten rijden, vernieuwen we het spoor op tal van locaties, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Zoals rond Utrecht en tussen Schiphol en Almere. We vernieuwen het spoor vooral in de weekenden en in vakantieperioden, dus mocht je bijvoorbeeld met Hemelvaart of Pinksteren op pad gaan check dan vooraf je reisplanner.

Wat deden we zoal met Pasen?

We hebben op het spoor tussen Utrecht en Bunnik onder andere twee hogesnelheidswissels op zijn plaats geschoven, zodat treinen sneller Utrecht in en uit kunnen rijden (foto's). Zware jongens die wissels; ze wegen zo'n 158 ton. Verder zijn rond Utrecht nieuwe sporen aangesloten en is één van de dive-unders bij Lunetten in gebruik genomen. Van en naar Almere gaan volgend jaar meer treinen rijden en daarom plaatst ProRail daar 24 kilometer geluidsschermen.

Gepubliceerd op