Perron 1 Rotterdam Centraal voorlopig tussen bouwhekken voor Eurostar

Perron 1 van station Rotterdam Centraal is vanaf deze week het toneel van harde werkers. ProRail werkt tot eind maart negen weken lang 24 uur per dag aan de komst van de Eurostar, die van Amsterdam via Rotterdam en Brussel naar Londen gaat rijden.

Wat gaan we doen op Rotterdam Centraal?

We maken perron 1 over de volle lengte 4 meter breder en betegelen een oppervlakte van 3000 m2. Om het perron te kunnen verbreden verwijderen wij spoor 1. Spoor 2 komt dan langs het nieuwe perron 1 te liggen. Hiervoor vernieuwen wij spoor 2. We halen wissels weg en verleggen kabels en leidingen. Ook plaatsen we extra meubilair op het vernieuwde perron en treffen we vast voorzieningen voor paspoortcontroles. Tot slot wordt in het hele station de bewegwijzering aangepast, zodat reizigers goed hun weg weten te vinden. Naast de werkzaamheden op het station passen we ook onze systemen in de verkeersleidingspost aan op de nieuwe situatie.

Op Amsterdam Centraal ook aanpassingen

Op Amsterdam Centraal wordt perron 15 aangepast voor de Eurostar. De komende jaren worden de perrons op Amsterdam Centraal verbreed en aangepast om het groeiend aantal reizigers het hoofd te bieden.

Gepubliceerd op