Spoorwerkcheck
Woon of werk je binnen 300 meter van het spoor? Maak dan gebruik van onze spoorwerkcheck. Je ziet direct welke werkzaamheden in jouw buurt gepland staan.
Direct naar de inhoud.
Nieuws
Gepubliceerd op 20 november 2018 - Laatste update: 16 augustus 2020 14:50 uur
Op 31 oktober meldden wij dat de reisinformatieschermen op de treinstations weer up to date zijn nadat er een aantal van deze schermen voor langere tijd niet goed functioneerden Het blijkt echter dat dit helaas nog niet voor alle schermen geldt.
Via social media krijgen we veel meldingen van treinreizigers die nog steeds defecte reisinformatieschermen tegenkomen op stations. Dat vinden we uiteraard erg vervelend. ProRail doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Het herstel van de borden duurt helaas langer dan normaal vanwege een aantal oorzaken:
Eén van de redenen is een verbindingsprobleem tussen de informatieschermen en de computer, die zorgt dat de actuele reisinformatie op de schermen wordt vermeld. Hierdoor komt niet de juiste informatie binnen bij het scherm. ProRail heeft hard gewerkt aan een oplossing en sinds donderdag 1 november tonen veel schermen gelukkig weer de juiste reisinformatie.
Daarnaast gaan we op Amsterdam Centraal de komende periode extra antennes plaatsen om de dekking in de IJ-hal te verbeteren, zodat de verbinding met de schermen verbetert en zij zo snel mogelijk weer de juiste informatie gaan vertonen.
Op een aantal andere stations, waaronder Utrecht Centraal en Schiphol, hangen schermen van een nieuwe leverancier. Als de verbinding daar niet goed is, geven deze borden eerder dan andere typen borden aan dat er geen of geen juiste reisinformatie kan worden getoond. Ook hier wordt aan gewerkt. Daardoor neemt het aantal storingen aan deze borden momenteel af.
Op een aantal stations verouderen de informatieschermen sneller dan verwacht. Samen met de leverancier bespreken wij hoe dit constructief kan worden opgelost. Tot die oplossing er is proberen wij om de borden zo snel mogelijk te repareren of te vervangen.
Mocht je op een station staan met een defect reisinformatiescherm, dan raden we je aan om de online reisplanner van je vervoerder in de gaten te houden.
25 februari 2021
24 februari 2021
15 november 2019