Treinverkeer krijgt vier sporen tussen Delft en Rijswijk

Het aantal sporen tussen Rijswijk en Delft wordt in de komende jaren verdubbeld van twee naar vier. Dat heeft Staatssecretaris Dijksma van Infrastructuur besloten. Door de spooruitbreiding kunnen er meer reizigers- en goederentreinen rijden.
Op dit kaartje staat het tracé aangegeven waarover het tracébesluit Rijswijk-Delft-Zuid gaat.
Op dit kaartje staat het tracé aangegeven waarover het tracébesluit Rijswijk-Delft-Zuid gaat.

De komende jaren groeit het aantal treinreizigers en neemt ook het goederenvervoer over het spoor toe. Het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer moet deze verwachte groei opvangen. Dat gebeurt onder meer door de betrouwbaarheid van het spoor te vergroten en de capaciteit van het spoor uit te breiden. Ook worden er meer fietsenstallingen gebouwd.

Onderdoorgang

Om tussen Delft en Rijswijk veilig uit te kunnen breiden naar vier sporen zijn allerlei aanpassingen nodig. Zo laat ProRail onder meer een fiets- en voetgangerstunnel bij Station Delft Zuid bouwen en komt er in plaats van de spoorwegovergang bij 't Haantje op ongeveer 250 meter afstand een onderdoorgang.

Het tracébesluit ligt van 22 december 2016 t/m 1 februari 2017 ter inzage.

Meer informatie?

Meer informatie over het Tracébesluit PHS Viersporigheid Rijswijk – Delft Zuid is te vinden op: www.platformparticipatie.nl.

Lees meer over het project spooruitbreiding Rijswijk - Delft Zuid
Lees meer over het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Gepubliceerd op