Omrijden voor de aanleg van een hulpbrug

Voor de bouw van twee hulpbruggen, die nodig zijn voor de aanleg van de nieuwe spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal, worden de Keulsekade en de Elektronweg afgesloten voor fiets- en/of wegverkeer. Na de Elektronweg, wordt vanaf 7 augustus ook de Keulsekade afgesloten. Automobilisten en fietsers krijgen tot eind 2017 te maken met een omleiding.
Omleidingsroute Keulsekade

Omleiding

BAM Infra realiseert in opdracht van ProRail de spoorverdubbeling tussen station Utrecht Centraal en Leidsche Rijn. Onderdeel van de spoorverdubbeling is de bouw van een spoorbrug tussen de huidige spoorbrug en de Hogeweidebrug. In het weekend van 18-19 november wordt deze spoorbrug geplaatst met behulp van een ponton. Om het ponton op en af te kunnen rijden, bouwt BAM vanaf augustus twee hulpbruggen aan weerszijden van het Amsterdam-Rijnkanaal. De Keulsekade is hierdoor vanaf 7 augustus afgesloten voor het verkeer. In bovenstaande plattegrond is de omleiding aangegeven voor gemotoriseerd verkeer en fietsers. De Elektronweg is al vanaf 4 juli gestremd voor gemotoriseerd verkeer.

Tot eind 2017

Na het plaatsen van de nieuwe spoorbrug in november, moeten beide hulpbruggen ook weer worden afgebroken. Hierdoor zijn beide omleidingsroutes nog tot eind 2017 van toepassing.

Meer treinen

De bouw van de nieuwe spoorbrug maakt deel uit van de spoorverdubbeling tussen de stations Utrecht Centraal en Leidsche Rijn. Hiermee krijgt ook het laatste stuk spoor tussen Utrecht en Woerden vier sporen en kunnen vanaf eind 2018 meer treinen halteren op station Utrecht Leidsche Rijn.

Gepubliceerd op