Nieuwe folder: spoorvernieuwing van mei tot eind augustus

Tot eind augustus staan er rond Utrecht Centraal flink wat omvangrijke werkzaamheden gepland in verband met de spoorvernieuwing. In de nieuwe folder staat precies wat er wanneer gebeurt.
Monteur is met een boor kraagbouten op de dwarligger aan het vast draaien
Kraagbouten vastdraaien

Intensief jaar

‘We zijn er bijna, maar nog niet helemaal’, zo zou je de werkzaamheden op en rond Utrecht Centraal in 2016 wel kunnen typeren. Er is de afgelopen jaren al heel veel werk verzet en dit jaar zetten we een flinke eindspurt in. Daarmee wordt 2016 een intensief jaar met veel werkzaamheden die voor reizigers niet onopgemerkt zullen blijven.

Van 4 naar 8 sporen

De komende tijd zal de nadruk liggen op de vernieuwing van de perronkappen op perron 6 en 7 en de verbreding van de perrons 4, 5 en 7. Zowel aan de noord- als aan de zuidzijde van het station worden de overige sporen vernieuwd en in rechte banen gelegd. De zuidelijke sporen krijgen een aansluiting op de sporen tussen Utrecht Centraal - Lunetten. Dankzij een uitbreiding van de huidige 4 naar 8 sporen, kunnen station Vaartsche Rijn en de dive-unders bij Lunetten in gebruik genomen worden. Ook wordt de beveiliging aangepast zodat treinen met hogere snelheden kunnen rijden.

Nieuw: perron 7

Vanaf 30 mei kunnen reizigers terecht op het nieuwe en verbrede perron 7, met daaraan de sporen 18 en 19. Aan de zuidzijde ervan gaat ook de gloednieuwe machinistentunnel open, waarlangs machinisten naar hun treinen kunnen lopen.

Folder

De spoorvernieuwing heeft met enige regelmaat gevolgen voor het treinverkeer. Voorkom daarom verrassingen en raadpleeg voor vertrek altijd even www/ns.nl/treinverkeerutrecht. Lees meer over de werkzaamheden in de folder Spoorvernieuwing mei t/m eind augustus 2016.

Gepubliceerd op