Vernieuwing treinbeveiliging emplacement Roermond
Nieuws
In Roermond is deze maand gestart met het vernieuwen van de treinbeveiliging. Kabels, seinen, relais- en voedingskasten naderen het einde van hun levensduur en worden daarom tijdig vervangen. Zo voorkomen we onnodige storingen.
Het vernieuwen van de treinbeveiliging is een noodzakelijke, arbeidsintensieve en omvangrijke klus die ruim een jaar in beslag gaat nemen en wordt uitgevoerd door aannemer Van Gelder Rail en advies- en ingenieursbureau Movares. Het werkgebied loopt van de N280 in het noorden tot de Leropperweg in het zuiden. Daarbinnen worden er tientallen kilometers aan nieuwe kabels en leidingen gelegd. Daarnaast wordt een nieuwe technische ruimte gebouwd en worden de kasten langs de baan vernieuwd. Pas als alles klaar is, wordt de nieuwe beveiliging in dienst gesteld.
Treinverkeer gaat door
Tijdens de werkzaamheden blijven de treinen gewoon rijden. Om tegelijkertijd veilig te kunnen werken, zijn er houten hekken langs de sporen geplaatst die voorkomen dat monteurs per ongeluk op een spoor terecht kunnen komen waar treinen rijden. Extra aandacht is er ook voor het risico op meer storingen. In de grond zitten immers heel veel kabels en leidingen en er moet heel veel worden gegraven. ProRail en de aannemer hebben de ondergrondse infra zo goed mogelijk in beeld gebracht en spannen zich maximaal in om graafschades te voorkomen.
Hinder omgeving
De meeste werkzaamheden worden overdag uitgevoerd tussen 07.00 uur en 19.00 uur. Waar nodig wordt er ook 's nachts en in het weekend gewerkt. Omdat dit hinder kan veroorzaken, worden mensen in de omgeving hierover tijdig geïnformeerd.
Meer nieuws
-
16 dagen geen treinen door werk in de kop van Noord-Holland
14 januari 2025
-
Kap- en snoeiwerk westzijde station Nijmegen
19 december 2024
-
Groot onderhoud station Hoorn
9 december 2024