Negendaagse spoorvernieuwing Zuid-Limburg ligt op schema

Meter voor meter trekken deze week grote machines door het Zuid-Limburgse landschap om circa zeven en een halve kilometer spoor te vernieuwen. De werkzaamheden in opdracht van ProRail startten afgelopen weekend en verlopen vooralsnog volgens planning.

Grote klus

Aannemer Strukton heeft uit binnen- en buitenland materieel en personeel naar Limburg gehaald om delen van het spoor tussen Sittard en Maastricht te vernieuwen. In ploegendiensten wordt er 24 uur per dag doorgewerkt. 

Medewerkers van Strukton vernieuwen het spoor in Limburg

Logistieke uitdaging 

De machine op de foto hierboven vernieuwt dwarsliggers en spoorgrind (ballast). Rondom deze honderden meters lange werktrein die door het landschap kruipt, lopen continu spoorwerkers om het werk in de gaten te houden en direct te kunnen bij te sturen. In totaal worden er in negen dagen 12.500 dwarsliggers vernieuwd en 25.000 ton ballast aan- en afgevoerd. Omdat logistiek in goede banen te leiden is alles tot in detail zorgvuldig voorbereid. 



De werkzaamheden duren nog tot en met zondag. Tot die tijd zetten Arriva en NS snel- en stopbussen in. 

Gepubliceerd op