Drie minuten stil
Aanstaande zaterdag 20 april, om 22.30 uur, ligt het openbaar vervoer drie minuten stil. Het is een signaal: geweld in trein, bus, tram en metro moet stoppen. ProRail ondersteunt dit protest.
Lees meerWaarom is koperdiefstal zo’n probleem op het spoor?
Veelgestelde vraag
Bliksemafleiders, bekabeling, spoorstaven – niets is veilig voor koperdieven. Dat is een groot probleem. De diefstal levert forse vertragingen op: voor treinreizigers én weggebruikers.
Op het getroffen spoor is vaak geen (of beperkt en langzaam rijdend) treinverkeer mogelijk. En als er bepaalde onderdelen worden gestolen, treedt de automatische beveiliging in werking: de spoorbomen bij overwegen gaan dicht.
Bovendien kost koperdiefstal ProRail veel geld. Naast materieel- en herstelkosten maken we kosten om koperdiefstal te voorkomen.
Of zocht je een naar een antwoord op deze vraag?
- Wat doet ProRail tegen koperdiefstal?
- Ik heb een vraag over vervangend vervoer. Waar kan ik terecht?
- Worden er altijd bussen ingezet bij grote storingen?
- Regelt ProRail vervangend vervoer bij werkzaamheden?
- Wat doet Prorail tegen rijp en ijzel op de bovenleiding?
- Wat zijn rijp en ijzel?
- Waarom heeft het spoor zoveel last van sneeuw?
- Waarom rijden er geen treinen bij sneeuw?
- Waarom vallen treinen soms uit?
- Waarom rijden er morgen minder treinen bij sneeuw?
- Welke maatregelen neemt ProRail tegen geluidsoverlast van treinen?
- Waarom informeert ProRail via een e-mail en niet meer via een papieren brief?