Nieuwe looproute voor Delft Campus
Nieuws
Delft Campus krijgt langzaam de vorm aan van het station zoals het bedacht is. De contouren van de nieuwe sporen worden zichtbaar, de draagconstructie van de perronkap is geplaatst en de nieuwe fiets- en voetgangerstunnel is bijna klaar. Vanaf 17 mei gaan voetgangers daar al gebruik van maken.
Perrons 'opgeschoven'
Tijdens de verbouwing zijn de perrons van Delft Campus tijdelijk ‘opgeschoven’. Dat wil zeggen: een deel van het oude perron is weggehaald, en aan de zuidkant weer bijgebouwd. Dat gaf ruimte om de fiets- en voetgangerstunnel te bouwen en een deel van het nieuwe perron. Om ook het laatste stuk van het oude perron te kunnen vernieuwen, verlengen we het perron aan de zuidkant nog wat verder. De ingang naar het perron verhuist daarom mee.
Vanaf 17 mei 2021
De ingang naar de perrons is aan de andere kant van het Kruithuiswegviaduct, aan de kant van Tanthof. Dit betekent een langere looproute naar de trein. De toegang vanaf het Kruithuiswegviaduct is afgesloten, de trappen zijn weggehaald. Reizigers die naar het andere perron willen, lopen via het voorplein en de nieuwe tunnel. Blindegeleidelijnen zijn op deze nieuwe route aangepast. De perrons zijn bereikbaar met een hellingbaan.
Fietsers stallen hun fiets in de fietsenrekken op de voorpleinen van het station en onder het Kruithuiswegviaduct. Deze situatie is tijdelijk en duurt tot eind 2021.
Fiets- en voetgangerstunnel
De nieuwe tunnel die straks een veilige verbinding vormt tussen de oost- en westkant van het station, is bijna klaar. Het betonwerk is gedaan, de wanden worden betegeld, verlichting wordt aangebracht. Vervolgens worden ook de aansluitingen gemaakt op de bestaande fietsroutes. De tunnel gaat naar verwachting op 14 juni 2021 ook open voor fietsers.
Kijk ook eens bij
Meer nieuws
-
Groot onderhoud station Hoorn
9 december 2024
-
Sinterklaascadeau op Amsterdam Centraal: nieuwe roltrappen UK Terminal
6 december 2024
-
Drie weken intensief gewerkt op station Schiphol Airport
4 december 2024