Terug- en vooruitblik prestaties eerste helft 2025
Nieuws
De eerste zes maanden van 2025 liggen inmiddels achter ons: tijd voor ProRail om terug te blikken en vooruit te kijken. We zagen de prestaties op het spoor verbeteren, mede dankzij succesvolle maatregelen die we samen met NS namen. Maar we willen verder verbeteren, vooral het aantal storingen is te hoog.
Prestaties en projecten
CEO John Voppen en CFO Mirjam van Velthuizen praatten donderdag 17 juli de pers bij over de opgaven waar ProRail voor staat. Treinreizigers kwamen de eerste zes maanden van dit jaar vaker op tijd aan, ondanks dat de normen voor punctualiteit begin dit jaar zijn aangescherpt. Dat is geen toeval, maar het resultaat van de succesvolle maatregelen die we mede samen met de NS namen.
Daarnaast zijn we flink op weg met de 400 projecten die we dit jaar uitvoeren om het spoor toekomstbestendig te maken. Werkzaamheden in Groningen, Den Haag en Heiloo laten zien hoe we werken aan de toegankelijkheid, prestaties, onderhoud, capaciteit en vernieuwing van ons spoor. Maar ze laten ook zien voor welke dilemma’s we staan.
Verder verbeteren
Vooruitblikkend wil ProRail verder verbeteren, vooral het aantal storingen is te hoog. Dat heeft onze volle aandacht voor de tweede helft van 2025. We nemen hiervoor de nodige maatregelen: gerichter onderhoud, betere afspraken met aannemers over de aanrijdtijd en maatregelen tegen zogeheten derdenstoringen.
Lees meer over de stand van zaken halverwege 2025 Lees meer over de stand van zaken halverwege 2025
Meer nieuws
-
Regiodirecteur Harro Homan verlaat ProRail
9 juli 2025
-
Marieke Schöningh vertrekt per 1 september bij ProRail
18 juni 2025
-
Vergoeding voor gebruik spoor aangepast
20 mei 2025