Spoorwerkcheck
Woon of werk je binnen 300 meter van het spoor? Maak dan gebruik van onze spoorwerkcheck. Je ziet direct welke werkzaamheden in jouw buurt gepland staan.
Direct naar de inhoud.
Nieuws
De wereld ziet er ineens heel anders uit door het coronavirus, toch gaat het spoorwerk voor het project PHS Rijswijk – Rotterdam zo goed als mogelijk door. Aannemers hebben voorzorgsmaatregelen getroffen en volgen het protocol ‘Samen veilig doorwerken’ van de ministeries van IenW en Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties. In deze moeilijke tijd passen we extra goed op elkaar en zorgen we er samen voor dat we veilig en gezond blijven.
De bouwkuipen voor de nieuwe fiets- en voetgangersonderdoorgang zijn klaar. Daar boort de aannemer nu funderingspalen voor de in- en uitritten. Naast het spoor bouwen we aan het dak van de onderdoorgang, het zogenaamde spoordek. Dit schuiven we in een treinvrije periode op 20 en 21 juni op zijn plaats. Maar niet voordat we de spoorbaan hebben verstevigd op die locatie, met damwanden en funderingspalen. Dat gebeurt ook in treinvrije periode van 8, 9 en 10 mei.
In Rijswijk zijn we op twee locaties aan het werk. De spoorbrug over de Kerstanjewetering wordt breder en komt hoger te liggen. We werken momenteel aan de landhoofden voor de nieuwe brug. In het weekend van 18 en 19 april plaatsen we twee van de vier nieuwe brugdelen. De brugdelen wegen elk ongeveer 85 ton en worden met een grote kraan op hun plek gehesen. De overweg is tijdens dit spoorwerk tijdelijk afgesloten. Treinverkeer gaat gewoon door.
Iets noordelijker werken we aan de nieuwe spooronderdoorgang RijswijkBuiten. De afgelopen weken werkten we aan de bouwkuipen van de in- en uitritten van de onderdoorgang en hebben we funderingspalen aangebracht. Ook hier bouwen we een spoordek dat straks het dak van de onderdoorgang vormt. In de treinvrije periode van 8 tot en met 10 mei halen we het spoor weg en schuiven het spoordek in de spoorbaan. Vervolgens gaan we verder met het uitgraven van de bouwkuip en de bouw van de vloeren en wanden van de onderdoorgang.
Met het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer Rijswijk – Rotterdam past ProRail het spoor aan zodat er vanaf 2024 op dit traject per richting acht intercity’s en zes sprinters kunnen rijden.
3 april 2020
3 april 2020
31 maart 2020
Als je onze website bezoekt dan krijg je daar cookies bij. Geen gevulde koeken of stroopwafels, maar tijdelijke digitale bestandjes. We gebruiken functionele, analytische en marketingcookies. De functionele cookies zijn nodig om deze website goed te laten werken. Die staan dus altijd aan. Voor de analytische cookies en marketingcookies kun je hieronder zelf toestemming geven. Meer informatie over onze cookies vind je in ons cookiebeleid.