Reizen over het spoor : Storingen op het spoor

ProRail doet er alles aan om alle treinen volgens de afgesproken dienstregeling te laten rijden. Soms gebeurt er iets waardoor dat niet lukt. Er zijn verschillende oorzaken mogelijk, zoals een storing in de infrastructuur, een aanrijding, een defecte trein of extreme weersomstandigheden.

Vaste afspraken

De meeste verstoringen pakken we aan volgens vaste afspraken. Vaste afspraken zorgen ervoor dat iedereen weet wat er moet gebeuren om de storing zo snel mogelijk te verhelpen. Waar en wanneer dat ook is.

Bij grotere storingen is de coördinatie in handen van het Operationeel Controlecentrum Rail (OCCR). In het OCCR werkt ProRail samen met spoorvervoerders en aannemers aan de afhandeling van incidenten op het spoor. Via een digitale Spoorradar zien alle betrokken partijen dezelfde actuele informatie op het gebied van storingen en punctualiteit. Hierdoor kunnen ze snel knopen doorhakken. 

Lees meer over het OCCR Lees meer over het OCCR

Kijk hier voor actuele storingen Kijk hier voor actuele storingen

De trein strandt, wat dan?

Het is geen pretje om in een gestrande trein te zitten. Zeker niet als dan ook nog de airco uitvalt en het erg warm wordt of juist steeds kouder. We begrijpen dat je zo snel mogelijk uit de trein wilt. Lees welke acties er worden ondernomen om jou zo snel mogelijk weer op pad te krijgen.

Lees het artikel Lees het artikel

Spoorwerkcheck

Woon of werk je binnen 300 meter van het spoor? Maak dan gebruik van onze spoorwerkcheck. Je ziet direct welke werkzaamheden in jouw buurt gepland staan.

Dit veld is verplicht en accepteert alleen cijfers en letters en geen spatie

Dit veld is verplicht en accepteert alleen cijfers