Veel zomerwerk op de planning
Ook deze zomer werken we op verschillende plekken aan spoor en stations. Dit jaar meer dan ooit. Reizigers dienen rekening te houden met minder of geen treinen en omwonenden met eventuele overlast.
Lees meerWat maakt de Betuweroute zo veilig?
Veelgestelde vraag
Allereerst zijn er geen gelijkvloerse kruisingen met wegen en water. Het spoor loopt onder- of bovenlangs via tunnels, bruggen en viaducten.
Ook zijn alle tunnels uitgerust met blusvoorzieningen. Bluswater is altijd bij de hand, want langs de hele route liggen sloten. Daarnaast kunnen we de locatie en snelheid van treinen nauwkeurig bijhouden en doorsturen.
Tot slot: de Betuweroute heeft zogenoemde 'hotboxen'. Deze houden in de gaten of de assen niet te warm worden.
Of zocht je een naar een antwoord op deze vraag?
- Mag ik nog wel over een openbare onbeveiligde overweg (NABO) rijden?
- Waar kan ik terecht om een oplossing voor een particuliere NABO te bespreken?
- Wat doet ProRail eraan om het sluiten van een onbeveiligde overweg (NABO) te versnellen?
- Waarom sluit ProRail niet alle NABO's direct af?
- Wat is het verschil tussen een openbare en een particuliere overweg (NABO)?
- Waarom wil ProRail van alle overwegen af?
- Wat is de rol van IenW in het programma NABO?
- Wat is de rol van ProRail in het programma NABO?
- Wat is het programma NABO?
- Wat zijn specifieke maatregelen binnen LVO?
- Kan ProRail goederenvervoerders aanspreken op trillingen?
- Wanneer kan ProRail maatregelen nemen bij trillinghinder?