Veel zomerwerk op de planning
Ook deze zomer werken we op verschillende plekken aan spoor en stations. Dit jaar meer dan ooit. Reizigers dienen rekening te houden met minder of geen treinen en omwonenden met eventuele overlast.
Lees meerIn hoeverre draagt de nieuwe VL/ICB-post bij aan een duurzaam ProRail?
Veelgestelde vraag
De realisatie van de nieuwe VL/ ICB-post draagt bij aan onze missie ProRail Verbindt. Verbetert. Verduurzaamt. Het project heeft hoge ambities op het vlak van duurzaamheid, zoals energieneutraal en circulair bouwen en bijdragen aan een CO2-neutraal spoor.
Circulair bouwen betekent grondstoffen en materialen zo hoogwaardig mogelijk gebruiken en maximaal hergebruiken. Dankzij circulair bouwen vermindert de milieubelasting.
Dit kan door:
- De levensduur van gebouwen te verlengen;
- De grondstoffenketens te sluiten;
- CO2-vermindering.
Lees hier meer over onze duurzaamheidsambities.
Of zocht je een naar een antwoord op deze vraag?
- Wat is de visie op de nieuwe VL/ICB-post?
- Hoe weet ik of ProRail bij mij in de buurt met glyfosaat heeft gewerkt?
- Wanneer stopt ProRail met het gebruik van chemische middelen, zoals die met glyfosaat?
- Experimenteert ProRail met alternatieve middelen in de praktijk?
- Welke bezwaren zijn er voor de bekende alternatieven voor glyfosaat?
- Wat doet ProRail om over te stappen naar een duurzaam alternatief voor glyfosaat?
- Waarom wil ProRail stoppen met het gebruik van chemische middelen?
- Is glyfosaat schadelijk?
- Mag ProRail chemische bestrijdingsmiddelen gebruiken?
- Waarom moeten de schouwpaden en ballastbedden van het spoor onkruidvrij blijven?
- Hoe lang gaat een module mee?
- Geeft een groen dak geen verhoogd risico op lekkage en brand?