Wat is de visie op de nieuwe VL/ICB-post?

Veelgestelde vraag

Zowel nu als in de toekomst blijft behoefte aan een VL-post in Rotterdam of nabije omgeving. De toekomstvisie van Verkeersleiding is de goederen- en reizigersprocessen waar mogelijk te integreren.

Door het samenvoegen van de VL-operaties Kijfhoek, Rotterdam en ICB regio Randstad Zuid ontstaat de mogelijkheid tot:

  • Directe afstemming tussen het reizigers- en goederenvervoer;
  • Verbetering van de be- en bijsturing van de reizigers- en goederenprocessen, met name op de interfaces van het gemengde net en de Betuweroute (werkplekken op de Betuweroute blijven separaat bestaan);
  • Snel kunnen evalueren en leren (leerloops) direct na afloop van incidenten;
  • Verbetering van de operationele prestaties door kruisbestuiving, zoals de verkorting van de afhandelduur van incidenten.

Station Rotterdam verbindt Europese hoofdsteden en is klaar voor de groei van (internationale) reizigersstromen. De VL/ ICB-post is hier op voorbereid en levert daarnaast een belangrijke bijdrage de concurrentiepositie door de verbinding van de Rotterdamse havens naar het Europese achterland per spoor te verbeteren.

{

Meer over:

}

Spoorwerkcheck

Woon of werk je binnen 300 meter van het spoor? Maak dan gebruik van onze spoorwerkcheck. Je ziet direct welke werkzaamheden in jouw buurt gepland staan.

Dit veld is verplicht en accepteert alleen cijfers en letters

Dit veld is verplicht en accepteert alleen cijfers