Animatie in 3D: Zo voeren we treinbeveiligingssysteem ERTMS in
Nieuws
ProRail vervangt de komende jaren het treinbeveiligingssysteem op het Nederlandse spoor. Hoe we dat doen, leggen we uit in deze 3D-animatie.
Veiliger en sneller
Het huidige systeem ATB (automatische treinbeïnvloeding) wordt vervangen door ERTMS (European Rail Traffic Management System). Met ERTMS maken we de stap van een analoog naar een digitaal spoor. Daarmee rijden treinen veilig en sneller. Zo kunnen we dus meer treinen inzetten en voldoen aan de eisen van deze tijd. Inclusief makkelijker en duurzaam reizen door heel Europa.
Enorme klus
De invoering van ERTMS op het Nederlandse spoor is een enorme klus. In de komende tien jaar gaan we op ongeveer de helft van het spoornetwerk ERTMS aanleggen. Daarna volgt de rest van Nederland.
ERTMS: het digitale spoorplatform ERTMS: het digitale spoorplatform
Meer nieuws
-
Royal HaskoningDHV aan boord voor aanpassingen MerwedeLingelijn
19 augustus 2024
-
Twee jaar ERTMS CSS: stapsgewijs vooruit
16 mei 2024
-
ERTMS: Aanbesteding Kijfhoek – Belgische grens van start
20 december 2023