Spoorwerkcheck
Woon of werk je binnen 300 meter van het spoor? Maak dan gebruik van onze spoorwerkcheck. Je ziet direct welke werkzaamheden in jouw buurt gepland staan.
Direct naar de inhoud.
Nieuws
Gepubliceerd op 8 april 2020 - Laatste update: 16 augustus 2020 16:39 uur
In de ondergrondse fietsenstalling van station Delft maakt de beheerder van de stalling vanaf 13 april 2020 ruimte voor werkzaamheden aan het station. Fietsers wordt daarom vriendelijk verzocht hun fiets vóór 20 april op een andere plek in de stalling te plaatsen . De betreffende locatie is in de stalling duidelijk aangegeven.
De werkzaamheden hebben te maken met de uitbreiding van station Delft. Er komt een nieuw perron voor twee extra sporen, en dat perron krijgt een trap naar de fietsenstalling. Precies zoals het huidige perron een trap naar de stalling heeft.
Vanaf 20 april 2020 start aannemer VolkerTunnel Delft met het plaatsen van een afscheiding voor het werkterrein. De fietsrekken op die locatie komen daarom te vervallen. In het weekend van 9 en 10 mei, in een treinvrije periode, wordt een deel van de stallingsvloer uitgezaagd om de trapsparing te maken . De afscheiding blijft ook daarna staan.
De uitbreiding van station Delft is onderdeel van het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer Rijswijk – Rotterdam. ProRail past het spoor zodanig aan dat op het traject Den Haag – Rotterdam per richting acht intercity’s en zes sprinters kunnen rijden. Zodat je als reiziger niet meer op de klok hoeft te kijken, de volgende trein komt binnen een paar minuten voorrijden.
Het station van Delft is in 2015 al helemaal vernieuwd. De sporen en het perron zijn ondergronds gegaan, de stationshal is geïntegreerd in het stadskantoor van de gemeente. Bij de aanleg van de spoortunnel - ruim twee kilometer lang - is gelijk een tweede tunnelbuis gebouwd, voor de extra sporen, bovenleiding, beveiliging en tunneltechnische installaties. Het nieuwe perron komt naast het huidige perron te liggen en wordt aangesloten op de stationshal. De uitbreiding van het station gaat de komende jaren plaatsvinden en is eind 2024 gereed.
9 maart 2020
10 december 2019
15 maart 2019
Als je onze website bezoekt dan krijg je daar cookies bij. Geen gevulde koeken of stroopwafels, maar tijdelijke digitale bestandjes. We gebruiken functionele, analytische en marketingcookies. De functionele cookies zijn nodig om deze website goed te laten werken. Die staan dus altijd aan. Voor de analytische cookies en marketingcookies kun je hieronder zelf toestemming geven. Meer informatie over onze cookies vind je in ons cookiebeleid.