Veel zomerwerk op de planning

Ook deze zomer werken we op verschillende plekken aan spoor en stations. Dit jaar meer dan ooit. Reizigers dienen rekening te houden met minder of geen treinen en omwonenden met eventuele overlast.

Lees meer

Impactvolle veiligheidscampagne

Nieuws

5 april 2019

Donderdag 4 april heeft ProRail de nieuwe veiligheidscampagne ‘Victim Fasion – created by accident’ gelanceerd. De campagne is gericht op jongeren tussen 12 en 18 jaar en bedoeld om hen wakker te schudden. Het gaat namelijk helaas nog te vaak mis op en rond het spoor door onoplettendheid en waaghalzerij. Naar aanleiding van de campagne zijn er veel reacties te lezen in de media en op social media.

We wisten dat deze campagne impactvol zou zijn. We hebben bewust voor deze invalshoek gekozen om jongeren te bereiken. En we zien dat de campagne inderdaad bij jongeren op een goede manier aanslaat en hen aanzet om na te denken over onveilig gedrag op en rond het spoor. Onveilig gedrag dat desastreuze gevolgen kan hebben.

We zien ook andere reacties, met name van mensen die in hun werk of privé met spoorongevallen te maken hebben of hebben gehad. Uiteraard hebben we alle begrip voor deze reacties en voelen mee met iedereen die geraakt is. Juist omdat we weten hoeveel impact een spoorongeval kan hebben, willen we jongeren waarschuwen om te voorkomen dat onnodige ongevallen blijven gebeuren. Dat we daarbij ook anderen op een confronterende manier hebben geraakt, betreuren we.

 

Meer over:

Meer nieuws

Spoorwerkcheck

Woon of werk je binnen 300 meter van het spoor? Maak dan gebruik van onze spoorwerkcheck. Je ziet direct welke werkzaamheden in jouw buurt gepland staan.

Dit veld is verplicht en accepteert alleen cijfers en letters en geen spatie

Dit veld is verplicht en accepteert alleen cijfers