Delft

Ieder jaar reizen steeds meer mensen met de trein. Die groei zet de komende jaren door en concentreert zich vooral op het woon-werkverkeer in de spits en op de drukke routes van en naar de grote steden. Zo ook tussen Den Haag en Rotterdam. Met het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer past ProRail het spoor en het station van Delft aan zodat tussen Den Haag en Rotterdam meer treinen kunnen rijden. Dan hoef je als reiziger niet meer op de klok te kijken, de volgende trein komt binnen een paar minuten voorrijden.

Alles onder de grond

Station Delft is in 2015 helemaal vernieuwd. Het station is geïntegreerd in het nieuwe stadskantoor van de gemeente, de sporen en het perron zijn ondergronds gegaan in een spoortunnel van ruim twee kilometer lang. In die spoortunnel is een tweede tunnelbuis gebouwd. Daarin worden de twee extra sporen aangelegd, bovenleiding, beveiliging en tunneltechnische installaties. Tegelijkertijd wordt een nieuw perron gerealiseerd en aangesloten op de stationshal.

Geluidsschermen

Bij de inritten van de spoortunnel worden geluidsschermen geplaatst om geluidhinder te beperken.

DSM

Het fabrieksterrein van DSM heeft een eigen aansluiting op de spoorlijn. De aansluiting wordt aangepast op de nieuwe sporen

Nieuws

Nieuwe brugdelen voor Rijswijk

Verzwaren van de hijskraan
Verzwaren van de hijskraan
Afgelopen weekend, 18 en 19 april 2020, stond in het teken van grote hijswerkzaamheden in Rijswijk. Twee brugdelen van ieder ongeveer 87 ton werden met een grote kraan op hun plek gehesen boven de Kerstanjewetering. Een eerste stap naar een verbrede en verhoogde spoorbrug die geschikt is voor vier in plaats van twee sporen.
Gepubliceerd op

Contact