Twee liften in Woerden vervangen, nog twee te gaan
Nieuws
De eerste twee van vier liften op station Woerden zijn vervangen. Gisteren werden beide liften weer in gebruik gesteld. We werken vanaf 17 juli aan de twee andere liften.
Altijd bereikbaar
De vier liften op station Woerden zijn aan het einde van hun levensduur en moeten daarom vervangen worden. De afgelopen weken werkten we aan de lift in de stationshal en de lift van en naar perron 1-2. De lift aan de achterkant van het station en die van en naar perron 5-6 bleven in gebruik.
“We werken met opzet in twee fases”, vertelt Marleen van der Ree, bouwmanager bij ProRail. “Zo blijft het station beschikbaar voor mensen die afhankelijk zijn van de lift.” Het is fijn dat reizigers op deze plek weer gebruik kunnen maken van de nieuwe liften, maar we zijn nog niet klaar.
Kleine bouwplaats
Een lift vervangen op een station dat in gebruik blijft, vraagt een speciale planning. “Een lift is een krap apparaat”, legt Marleen uit. “Je kunt er niet met tientallen mensen tegelijkertijd aan werken. Het werk gebeurt dus heel gefaseerd. Mensen denken weleens ‘wat duurt dat allemaal lang’, maar dat komt dus mede hierdoor. Daarnaast is het vervangen van een lift precisiewerk, zeker om het aantal storingen te beperken. Haastige spoed is ook hier zelden goed.”
Nu is het tijd voor de twee overgebleven liften. Hieraan werken we van 17 juli tot begin oktober. Marleen: “Reizigers die normaalgesproken gebruikmaken van de lift aan de achterzijde van het station, kunnen via de voorkant met de lift naar de passerelle.” Voor reizigers die aankomen op of vertrekken van spoor 5 of 6 geldt een omreisadvies. Wie daar aankomt kan geen gebruik maken van de lift. Reizigers kunnen het beste doorreizen naar Vleuten of Breukelen en van daaruit terugreizen. Dan kom je aan op spoor 1 of 2, daar werkt de lift weer.
Taxi
Je kunt ook in aanmerking komen voor een taxi. In dat geval betaalt ProRail de taxikosten. Deze taxi rijdt jou vanaf of naar het eerstvolgende toegankelijke station. Je bestelt een taxi via NS Klantenservice: 030 – 235 78 22.
Check de reisplanner Check de reisplanner
Meer nieuws
-
Officiële start project Opwaardering Maaslijn
25 juni 2025
-
Blauwemolenweg in Rijpwetering dicht vanwege herstel HSL
17 juni 2025
-
Staatssecretaris bezoekt station ’s-Hertogenbosch
19 mei 2025