Spoorwerkcheck
Woon of werk je binnen 300 meter van het spoor? Maak dan gebruik van onze spoorwerkcheck. Je ziet direct welke werkzaamheden in jouw buurt gepland staan.
Direct naar de inhoud.
Veelgestelde vraag
ProRail is verantwoordelijk voor het toegankelijk maken van stations, dat doet zij met het Programma Toegankelijkheid Station.(prorail.nl/toegankelijkheid). Op de stations voert NS Stations in opdracht van ProRail het dagelijks onderhoud uit. Het gaat hierbij om zaken als de dagelijkse schoonmaak maar ook registreren en verhelpen van storingen. Elke lift op stations is voorzien van een blauwe sticker waarop vermeld staat waar naartoe gebeld kan worden indien een lift in storing is. Reizigers die dit nummer bellen komen in contact met de storingsdienst van NS. Reizigers die afhankelijk zijn van de lift worden doorverbonden met de klantenservice van NS om samen een oplossing te vinden zodat reizigers in staat zijn hun reis te voltooien. Daarnaast verleent NS reisassistentie op een steeds groter aantal stations.
Als je onze website bezoekt dan krijg je daar cookies bij. Geen gevulde koeken of stroopwafels, maar tijdelijke digitale bestandjes. We gebruiken functionele, analytische en marketingcookies. De functionele cookies zijn nodig om deze website goed te laten werken. Die staan dus altijd aan. Voor de analytische cookies en marketingcookies kun je hieronder zelf toestemming geven. Meer informatie over onze cookies vind je in ons cookiebeleid.