Wie is verantwoordelijk voor de liften op stations?

Veelgestelde vraag

ProRail is verantwoordelijk voor het toegankelijk maken van stations, dat doet zij met het Programma Toegankelijkheid Station.(prorail.nl/toegankelijkheid). Op de stations voert NS Stations in opdracht van ProRail het dagelijks onderhoud uit. Het gaat hierbij om zaken als de dagelijkse schoonmaak maar ook registreren en verhelpen van storingen. Elke lift op stations is voorzien van een blauwe sticker waarop vermeld staat waar naartoe gebeld kan worden indien een lift in storing is. Reizigers die dit nummer bellen komen in contact met de storingsdienst van NS. Reizigers die afhankelijk zijn van de lift worden doorverbonden met de klantenservice van NS om samen een oplossing te vinden zodat reizigers in staat zijn hun reis te voltooien. Daarnaast verleent NS reisassistentie op een steeds groter aantal stations.

{

Meer over:

}

Genomineerd voor Website van het Jaar

ProRail.nl is opnieuw in de race voor de titel 'beste website van het jaar'. Stem en maak zelf ook kans op een mooie prijs.

Stem

Spoorwerkcheck

Woon of werk je binnen 300 meter van het spoor? Maak dan gebruik van onze spoorwerkcheck. Je ziet direct welke werkzaamheden in jouw buurt gepland staan.

Dit veld is verplicht en accepteert alleen cijfers en letters

Dit veld is verplicht en accepteert alleen cijfers