Elst - Viaduct over 1e Weteringsewal

De 1e Weteringsewal kruist de spoorlijn Arnhem-Elst ten noorden van de rivier de Linge door middel van een met Automatische Halve Overwegbomen (AHOB) beveiligde overweg. De overweg biedt ruimte aan auto- en fietsverkeer en wordt tevens gebruikt als toegang tot het spoor bij onderhoudswerkzaamheden.
Bouwbord 1e Weteringsewal

Ter plaatse bouwt ProRail een viaduct over het spoor waardoor de overweg kan worden verwijderd. Als straks de weg en het viaduct klaar zijn, kan het verkeer veilig en ongehinderd het spoor passeren.

Planning

JaarPeriodeWat
2019juli - decemberAanbrengen zand en aanpassen wegen
 11 t/m 16 oktoberVerlagen bovenleiding en aanpassen bovenleiding portalen van spoor Arnhem-Elst v.v. ter hoogte van de 1e Weteringsewal
 september - decemberAanbrengen damwanden bij toerit viaduct 1e Weteringsewal
Aanbrengen zandterpen voor toeritten viaduct 1e Weteringsewal
2020januari - aprilMaken nieuw kruispunt 1e Weteringsewal (Largasplein)
 april - meiBouwen landhoofden voor viaduct 1e Weteringsewal
 14 t/m 15 juniPlaatsen liggers over het spoor voor viaduct 1e Weteringsewal
 vanaf augustusOpen stellen viaduct en verdere afronding werkzaamheden

 

Het laatste nieuws

Werkzaamheden bij 1e Weteringsewal (Dijkakkers)

In opdracht van gemeente Overbetuwe voeren ProRail en aannemer Heijmans van zondag 14 juni vanaf 03:00 uur tot maandag 15 juni om 02:00 uur diverse werkzaamheden uit bij het nieuwe viaduct bij de 1e Weteringsewal (Dijkakkers) in Elst. De aannemer hijst betonnen liggers in het viaduct waarop later de weg wordt aangelegd. Door deze werkzaamheden is er geen treinverkeer mogelijk tussen Arnhem Centraal station en Nijmegen / Tiel.
Gepubliceerd op

Verbeterklus Elst met dronebeelden

Elst Noord Spoorkruisingen
Vanaf juli werkt ProRail in opdracht van gemeente Overbetuwe met aannemer Heijmans aan het project “Elst Noord Spoorkruisingen”. Dit project beoogt de doorstroming van het wegverkeer bij de huidige spoorwegovergangen in Elst aan de 1e Weteringsewal en de Rijksweg-Noord te verbeteren. In de huidige situatie zijn beide overgangen door passerende treinen namelijk vaak gesloten. Hierdoor staan wegverkeer en hulpdiensten vaak lang te wachten. Door de overgangen te vervangen door een viaduct en een onderdoorgang verbetert de doorstroming, wordt Elst beter bereikbaar en tevens een stuk veiliger.
Gepubliceerd op

Meer weten?

Kijk op de projectwebsite van Elst Noord Spoorkruisingen.

Overzichtskaarten

Nog meer weten? Bekijk deze overzichtskaarten voor een beter beeld: een luchtfoto en een plattegrond met daarop aangegeven de werkzaamheden.

Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws en de ontwikkelingen binnen het project? Schrijf je in voor de nieuwsbrief.