Lekker op schema in Driebergen-Zeist

Het stationsgebied Driebergen-Zeist ondergaat een complete metamorfose. Het indrukwekkende project ligt mooi op schema. Eind maart werd maar liefst 1200 kubieke meter beton gestort voor het dek van een extra spoor. Straks ruimte voor meer treinen.

Mijlpaal in augustus 2018

Driebergen-Zeist krijgt een nieuw station, een tunnel onder het spoor door en een ondergrondse fietsparkeergarage. En een extra spoor om ruimte te maken voor meer treinen. We zijn in 2017 begonnen met aannemer BAM, en alles loopt tot nu toe mooi volgens planning. In augustus zetten we een grote stap: dan wordt onder meer een 140 meter lang betondek op zijn positie geschoven voor het extra spoor. Op 22 maart werd daarvoor al 1200 m3 beton gestort (gewicht 3000 ton). Weer een mooi staaltje vakmanschap.

Ruimte voor meer treinen

In de toekomst gaat er elke tien minuten een trein rijden op het traject Schiphol - Utrecht - Nijmegen. ProRail maakt het spoor geschikt voor meer treinen. Ook stations langs het traject worden aangepast en daar is station Driebergen - Zeist er één van. Maar denk ook aan stations Veenendaal en Ede-Wageningen. ProRail werkt aan station Driebergen-Zeist in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, de provincie Utrecht, de gemeenten Utrechtse Heuvelrug en Zeist. BAM bouwt het stationsgebied in opdracht van ProRail. In 2021 is alles klaar. Op de projectwebsite www.stationdriebergenzeist.nl leest u meer over de actuele werkzaamheden en de planning.

Gepubliceerd op 26 maart 2018

 

Gepubliceerd op